|
|
Problemy dotyczące szeroko rozumianych zagadnień
pracy, jej miejsca w systemach wartości i strategiach życiowych jednostek będą
nadal, zgodnie z kilkudziesięcioletnią tradycją „Humanizacji Pracy”,
wiodącym tematem pisma. Pragniemy podejmować te różnorodne wątki pracy w ujęciu:
globalnym i lokalnym, makrospołecznym i indywidualnym, które mieszczą się w
humanistycznej, aksjologicznej perspektywie. Praca ludzka ma rozmaite wymiary:
organizacyjny, techniczny, technologiczny, psychologiczny i społeczny. Nas
interesuje przede wszystkim ten wymiar, w centrum którego znajduje się
jednostka. Zmieniający się kontekst życia społecznego, gospodarczego i
politycznego, zarówno w Polsce jak i na świecie, generuje cały szereg problemów,
sytuacji i trudnych rozstrzygnięć, odnoszących się również do pracy, jej form
organizacyjnych, zatrudnienia czy samej treści pracy. Stąd też wśród zagadnień,
wokół których chcielibyśmy się skoncentrować znajdują się m.in. zagadnienia
dotyczące:
-
zmiany treści, form pracy i zatrudnienia w
perspektywie społeczeństwa informacyjnego
-
procesów integracyjnych w Europie, poprzez
nabywanie wielokulturowych kompetencji działania w sytuacji pracy
-
różnicującego się stosunku jednostki do pracy i
ról zawodowych
-
relacji pracodawca – pracownik
-
zmiany wymagań kwalifikacyjnych
-
miejsca pracy w systemach wartości jednostki
-
powstawania i rozwiązywania konfliktów w
sytuacji pracy
-
tworzenia i aplikowania programów humanizujących
stosunki pracy i poprawiających jakość pracy
-
ideologii zawodowych i etyki pracy
-
roli związków zawodowych we współczesnych
stosunkach pracy
-
roli marketingu komunikacyjnego (w tym public
relations) w stosunkach pracy
Mamy nadzieję, iż wymienione, wiodące grupy
zagadnień znajdą zainteresowanie wśród przedstawicieli nauki, praktyków i
organizatorów pracy zespołowej, działaczy związkowych, studentów oraz wszystkich
tych, dla których problematyka pracy jest interesująca. Zapraszamy zatem do
współpracy i zgłaszania do publikacji artykułów, komunikatów, doniesień,
informacji, interesujących case studies i recenzji. Zaproszenie kierujemy
zarówno do naszych stałych współpracowników, jak i tych wszystkich, którzy
zechcą tworzyć wizerunek „Humanizacji Pracy” jako pisma, które
problem humanistycznego sensu pracy ludzkiej uznaje za podstawowy.
|
|